אישום נגד תושבי עזה שהסתננו וניסו לפגוע בחיילים

ישראל רובין No Comments on אישום נגד תושבי עזה שהסתננו וניסו לפגוע בחיילים

הפרקליטות הגישה כתב אישום כנגד ארבעה תושבי עזה שהסתתנו לישראל כשהם מצוידים בסכינים ולאחר שבמהלך "צעדות השיבה" זרקו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל

מהומות בגבול עזה | ארכיון צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד פאיז עטיה (20), ג'האד סעיד (20), עלי נבאהין (19) ונאשם קטין, תושבי רצועת עזה, לאחר שהסתתנו לישראל כשהם מצוידים בסכינים ולאחר שבמהלך "צעדות השיבה" זרקו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל.

מכתב האישום שהגישה עו"ד חופית קנטורוביץ עולה כי בתאריך 14.3.23 תצפתו הנאשמים לעבר גדר המערכת של רצועת ישראל וצפון רצועת עזה, למחרת בשעות הבוקר הגיעו הנאשמים בסמוך לאזור הגדר, כשעטיה מצויד בסכין מטבח ושאר הנאשמים מצוידים כל אחד בסכין יפנית. בהגיעם לגדר חתכו אותה ונכנסו לשטח ישראל. סמוך לכך נעצרו הנאשמים על ידי כוחות הביטחון.

בנוסף, במועדים שונים לקחו הנאשמים חלק בצעדות השיבה, הכוללות עימותים והפגנות המוניות ברצועת עזה, בסמוך לגדר גבול רצועת עזה עם ישראל, וזאת בין היתר כנגד מדיניותה של מדינת ישראל כלפי תושבי רצועת עזה.  כאשר באחת מהצעדות נשא עמו עטיה שני בקבוקי תבערה והשליכם לעבר ג'יפים צבאיים, שהיו ליד גדר הגבול, בין היתר מתוך מניע לאומני ועל מנת לפגוע בביטחון המדינה. במועד אחר סעיד ונבאהין השתתפו בהתפרעות אסורה שבמהלכה השליכו אבנים לעבר כוחות צה"ל, וכן ניסו לתקוף את חיילי צה"ל, שהם עובדי ציבור, וזאת בכוונה להכשילם. ואילו הקטין לקח חלק בהתפרעויות אסורות שבמהלכן השליך אבנים לעבר כלי תחבורה של צה"ל, באופן שיש בו כדי לסכן את בטיחותם של הנוסעים בכלי התחבורה או את מי שנמצא בקרבת כלי התחבורה.

לכלל הנאשמים יוחסו עבירות של הסתננות מזויינת והיזק בזדון; לעטיה יוחסו גם עבירות של פעולה או עסקה בנשק, בחומר מזיק או במיתקן רגיש למטרות טרור וחבלה בכוונה מחמירה, בנסיבות מעשה טרור; לסעיד ונבאהין יוחסו גם עבירות של התפרעות וניסיון לתקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות ולקטין יוחסו גם עבירות של התפרעות ויידוי של חפץ אחר לעבר כלי תחבורה.



0 תגובות